I GRA MUZYKA! - Jan Borysewicz Band - Namysłów 13-14 kwietnia 2018

Szanowni Państwo,
przed nami niecodzienne wydarzenie artystyczne, wieńczące realizację projektu "...I GRA MUZYKA !" (Marszałkowski Budżet Obywatelski ).

Mamy niniejszym zaszczyt zaprosić na dwudniowe mistrzowskie warsztaty muzyczne, które poprowadzi legendarny muzyk Lady Pank JAN BORYSEWICZ (gitara), a towarzyszyć mu będą równie fantastyczni muzycy: WOJTEK PILICHOWSKI (bass), WOJTEK OLSZAK (key) oraz RADEK OWCZARZ (bębny).



Namysłowski Ośrodek Kultury

13 kwietnia / piątek
15:00 - 18:00 warsztaty zespołowe
19:00 koncert JAN BO z udziałem warsztatowiczów (!)

14 kwietnia / sobota
warsztaty w sekcjach:
10:00-11:30 Jan Borysewicz / gitara
11:45-13:15 Wojtek Olszak / produkcja
13:30-15:00 Radek Owczarz / bębny
15:15-16:45 Wojtek Pilichowski / bass

wstęp wolny / ilość miejsc ograniczona
zgłoszenia wyłącznie na adres mailowy:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

WEJŚCIÓWKI do odbioru:

- w Szkole Muzycznej w Oleśnie (343583603) 
- lub w Szkole Muzycznej w Namysłowie (774101261) 
- a w dniu warsztatów / koncertu w Namysłowskim Ośrodku Kultury 



 

Warsztatowicze mogą sobie przygotować dwie kompozycje Jana Borysewicza z płyty „Wojna w mieście”:
„Lubię te noce”

https://www.youtube.com/watch?v=UY2I6CnQ45g 

oraz „100 rzek” 

https://www.youtube.com/watch?v=kmuB7DdofnI 

 

*******************************************************

JAN BORYSEWICZ, pseud. Jan Bo – wokalista, gitarzysta i kompozytor rockowy, także autor tekstów piosenek; lider zespołu LADY PANK. Muzyczny samouk. Autor solowego projektu JAN BO.

Zawodowo gra na gitarze od 1970 roku. W tym właśnie roku Borysewicza wypatrzył angielski bluesman Alexis Korner współpracujący m.in. z Muddym Watersem. Zamierzał on zabrać 15-letniego wówczas Borysewicza do Anglii, jednak nie zgodzili się na to rodzice J.B. Oficjalnie zadebiutował w roku 1972 (jako 17-latek) w zespole NURT, do którego trafił w zastępstwie Aleksandra Mrożka prosto na koncert bez prób. Jeszcze w tym samym roku, został gitarzystą zespołu SUPER PAKT gdzie grał m.in. z Jackiem Krzaklewskim. Następnie przez osiem miesięcy występował z NRD-owskim duetem Katia&Roman, a potem przez dwa lata w zespole Ireneusza Dudka, APOKALIPSA (w latach 1975–1977). Już podczas pobytu w NRD z duetem Katia&Roman padła pierwsza propozycja współpracy z BUDKĄ SUFLERA.

Od 1978 roku współpracował z zespołem BUDKA SUFLERA, razem z nią nagrał trzy płyty. Spośród nich wpływ jego stylu najbardziej widoczny jest na ostatniej – "Za ostatni grosz", na której znalazł się wielki przebój pod tym samym tytułem. Dla Budki Suflera Borysewicz skomponował trzy utwory: "Nie wierz nigdy kobiecie", "Bez satysfakcji" i "Nie ma końca tej podróży", jednak zespół uznał, że nie pasują one do stylu muzycznego Budki Suflera i nie umieścił ich na żadnej płycie. Stało się to zarzewiem konfliktu, po którym Borysewicz postanowił opuścić Budkę Suflera.
W trakcie pracy z Budką Suflera, wspólnie z uznanym już wówczas autorem tekstów Andrzejem Mogielnickim, postanowił założyć własny zespół. Pierwsze nagranie nowej grupy ("Mała Lady Punk"), do którego Borysewicz podłożył również wokal, powstało w grudniu 1981 roku, podczas sesji nagraniowej płyty Układy Izabeli Trojanowskiej. Wiosną 1982 roku grał w zespole TADEUSZA NALEPY razem z Wojciechem Bruślikiem i Andrzejem Dylewskim.

Wkrótce, przy pomocy Mogielnickiego, znalazł pochodzącego z Olecka Janusza Panasewicza, który został wokalistą tworzącej się kapeli. Pozostałych muzyków Borysewicz sprowadził m.in. z Oddziału Zamkniętego i w tym składzie ostatecznie ukształtował się zespół nazwany nieco przewrotnie L A D Y P A N K. W 1983 Borysewicz nagrał z nim pierwszą płytę, a większość wydanych na niej utworów zajmowała wysokie miejsca na listach przebojów.

Zespół, wskutek rosnącej popularności, sporo koncertował, co prawdopodobnie miało negatywny wpływ na kondycję fizyczną i psychiczną muzyków. Kolejny longplay – "Ohyda", znacznie mniej przebojowy od poprzedniej płyty, zawierał jednak kilka hitów, m.in. "To jest tylko rock and roll", "A to ohyda" oraz "Zabij to". Bezpośrednio po wydaniu "Ohydy" Borysewicz wraz z Lady Pank nagrał kilka innych piosenek, w tym kolejny spory hit – "Sztukę latania" – oraz muzykę do bajki "O dwóch takich, co ukradli księżyc".

Po zakończeniu przymusowej pauzy Lady Pank z nowym perkusistą Wiesławem Golą wydał longplay "Tacy sami", zawierający między innymi takie piosenki, jak "Zostawcie Titanica" czy "Mała wojna". Teksty do tego albumu napisali m.in. Zbigniew Hołdys i Grzegorz Ciechowski.

Krótko po wydaniu "Takich samych" odeszła część składu zespołu, w tym charakterystyczny basista Paweł Mścisławski, a ze starego zostali tylko Panasewicz i Borysewicz. W tym czasie Jan Borysewicz pracował nad nowym muzycznym projektem BO-Session, w którym zamierzał zaprezentować autorskie wykonania kompozycji Milesa Davisa, Johna Coltrane'a oraz Jimiego Hendrixa. Owocem tej sesji jest utwór „Easy Rider” w nagraniu którego udział wzięli gitarzyści Jan Borysewicz, Dariusz Kozakiewicz, Winicjusz Chróst, Artur Affek, Piotr „Dziki” Chancewicz i Maciej Gładysz, na bębnach grał Wojciech Morawski, na gitarze basowej Wojciech Pilichowski a Boby i Paweł Nowakowski śpiewali. W tym projekcie zagrał również kuzyn Jimiego Hendrixa. Nagranie zostało zrealizowane przez Leszka Kamińskiego w studio S-4.

Już w nowym składzie (Jan Borysewicz – gitara, Janusz Panasewicz – wokal, Piotr Urbanek – gitara basowa, Jarosław Szlagowski – perkusja, Kostek Joriadis – instrumenty klawiszowe) zespół Lady Pank nagrał płytę "Zawsze tam, gdzie ty", której brzmienie stanowiło niejako kontynuację poprzedniej, z tym że było nieco ostrzejsze, mocniej inspirowane amerykańskim hard rockiem.

W latach 1991–1994 zespół pauzował, a Borysewicz wydał drugą solową płytę "Wojna w mieście" (1992).

W 1994 roku zespół reaktywował się w zmienionym składzie (ze starego pozostał tylko trzon: Borysewicz i Panasewicz), w którym znaleźli się perkusista Kuba Jabłoński, basista Krzysztof Kieliszkiewicz oraz gitarzysta rytmiczny Andrzej Łabędzki. W tym składzie nagrał jedną z ostrzejszych w swej karierze, miejscami wręcz hardrockową, płytę "Na na" oraz kilka kolejnych: "Międzyzdroje" (1996), "Łowcy głów" (1998), "Nasza reputacja" (2000) i świąteczny krążek "Zimowe graffiti" (1996).
W 2002 zespół Lady Pank obchodził 20-lecie działalności, które uczczono wydaniem kompilacji największych przebojów pt. "Besta besta" – zawierająca dwa premierowe nagrania: "7-me niebo nienawiści" i "Konie w mojej głowie" – oraz trzema reedycjami płyt "Tacy Sami", "Zawsze tam, gdzie ty" oraz "Na na".
W 2003 Borysewicz nagrał pop-rockową płytę z Pawłem Kukizem, zawierającą między innymi takie przeboje, jak "Jeśli tylko chcesz" czy "Bo tutaj jest, jak jest, a następnie, już z Lady Pank, dość łagodny brzmieniowo krążek "Teraz" (2004) z szeroko lansowanym przebojem "Stacja Warszawa".

Poza nagraniami z Lady Pank Borysewicz wydał również płyty solowe: "Królowa ciszy", "Wojna w mieście", "Moja wolność", "Miya" i "Kawa i dym". Poza tym grał z wieloma innymi wykonawcami m.in. z Grzegorzem Ciechowskim (występującym jako Obywatel G.C.) – płyta „Obywatel GC”, zespołem The Fotoness, Urszulą, Ewą Bem.

Ponadto jest twórcą projektu "Nasz Wspólny Świat" (z udziałem m.in. zespołów Lombard, TSA i Kombi) oraz producentem składanki "Być Wolnym", w której nagrywaniu brali udział przedstawiciele różnych nurtów polskiego rocka (obok Lady Pank i Perfectu, także T.Love, Big Cyc i Acid Drinkers). Na składance znalazł się również utwór "Choćby nie wiem co" z muzyką lidera Lady Pank do tekstu Roberta Gawlińskiego. Utwór ten został nagrany w składzie: Janusz Panasewicz – wokal, Robert Gawliński – wokal, Jan Borysewicz – gitara, Dariusz Kozakiewicz – gitara, Ryszard Sygitowicz – gitara, Titus – gitara basowa, Kuba Jabłoński – perkusja. Grał gościnnie też z zespołem Subway w którym grał między innymi Marek Koszada.

zobacz także:
https://lady-pank.com/
https://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Borysewicz
https://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Bo
https://jan-bo.pl/

*******************************************************

WOJTEK PILICHOWSKI - basista, kompozytor i producent. Pierwszy album solowy nagrał w 1994 roku. Od tego czasu ukazało się 14 solowych albumów. Od początku swojej kariery regularnie bierze udział w projektach innych artystów. Jako muzyk sesyjny nagrał ponad 200 płyt, a ich łączny nakład to ponad 6 milionów egz. Współpracował z tak różnorodnymi muzykami jak m.in. Michał Urbaniak, Gregg Bissonette (David Lee Roth, Joe Satriani), Simon Phillips, Tony Royster Jr., Thomas Lang, Ricky Latham, Maryla Rodowicz, Nicko McBrain (Iron Maiden), Jonathan Mover, Marco Minnemann (H-Blockx), Vinnie Moore, Kasia Groniec, Chris de Burgh, Enrique Iglesias, Basia Trzetrzelewska, Funky Filon, Edyta Górniak, Kasia Kowalska, Natalia Kukulska, Zbigniew Hołdys, Krzysztof Misiak, Jan Borysewicz.

Działał również w TRIO BASOWYM (Jurecki, Ścierański, Pilichowski) oraz grupie WOOBIE DOOBIE (Olszak, Dąbrówka, Nowakowski, Grymuza, Pilichowski). W połowie lat 90. założył wraz z Robertem Leszczyńskim krótko działający zespół KARATE MUSIQ.

Wojtek jest liderem dwóch własnych projektów: PILICHOWSKI BAND i PILICHOWSKI TRIO. Jest autorem 2 podręczników nauki gry na gitarze basowej oraz jednej szkoły DVD.
Jest regularnie zapraszany na kursy, wykłady i festiwale na całym świecie, w tym Bass Player live 2006 i 2015, Euro Bass Day we Włoszech i wiele innych. W Polsce został nagrodzony wieloma prestiżowymi nagrodami. W sumie 16 razy uznano go za najlepszego polskiego basistę.

zobacz także:
http://pilichowski.pl/pl/bio
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wojciech_Pilichowski
https://pl.wikipedia.org/wiki/Woobie_Doobie
http://olszak.pl/woobie-doobie/

*******************************************************

WOJTEK OLSZAK - producent muzyczny, klawiszowiec, realizator dźwięku, muzyk sesyjny, kompozytor, pianista.
W 1991 roku był jednym z założycieli Big Bandu im. F. Chopina, z którego w 1992 roku powstał zespół WOOBIE DOOBIE w swym pierwotnym składzie z Michałem Dąbrówką i Karimem Martusewiczem. W 1992 został liderem grupy WOOBIE DOOBIE, a w jej skład weszli: Michał Grymuza, Wojciech Pilichowski, Michał Dąbrówka, Mariusz "Fazi" Mielczarek i Marcin Nowakowski.
Od 1993 roku rozpoczął stałą współpracę z EDYTĄ GÓRNIAK, co zaowocowało nagranym przez muzyków Woobie Doobie multiplatynowym albumem „Dotyk”, którego Olszak wraz z Rafałem Paczkowskim także był współproducentem. Olszak był także kompozytorem jej utworów oraz kierownikiem muzycznym składu koncertowego.

W wieku 17 lat, jako pierwszy w Polsce podpisał umowę producencką z dużą wytwórnią fonograficzną. Od 1994 roku rozpoczął regularną pracę jako producent i muzyk sesyjny biorąc udział w nagraniach wielu płyt. W tym samym roku założył firmę fonograficzną OLSZAK RECORDS, której nakładem ukazał się debiutancki krążek Woobie Doobie „The Album”.
W Kolejnych latach pracował w studio muzycznym oraz koncertował z czołówką polskiej sceny. Wojciech Olszak na swym koncie ma setki zagranych koncertów na wielu scenach w Polsce oraz w takich krajach jak Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, Holandia, Francja, Hiszpania, Kanada czy USA. Brał udział w Festiwalach Polskiej Piosenki w Opolu, Sopot Festival, Top Trendy czy Summer Jazz Days. W tamtym czasie rozpoczął także współpracę aranżerską z TEATREM BUFFO Janusza Stokłosy i Janusza Józefowicza.

Na stałe współpracował w składach koncertowych m.in. EDYTY GÓRNIAK (jako kierownik muzyczny w latach 1993–1996), NATALII KUKULSKIEJ (jako kierownik muzyczny w latach 1997–2000), KASI KOWALSKIEJ (2002–2008), LADY PANK (od 1994) i PILICHOWSKI BAND (od 1994).

W 1998 roku powstało WOOBIE DOOBIE STUDIO, którego właścicielem jest Olszak. Studio wyposażone zostało w wiele vintage'owych analogowych urządzeń oraz instrumentów. Ma ono charakter niekomercyjny, przeznaczone jest tylko i wyłącznie do projektów muzyków Woobie Doobie oraz dla przyjaciół grupy. Gośćmi Studia było wielu polskich artystów. Mnóstwo płyt nagranych w Woobie Doobie Studio osiągnęło status Złotych i Platynowych Płyt. Także wiele płyt wyprodukowanych przez Wojtka było nominowanych do nagrody Fryderyka, a sam Wojciech Olszak dwukrotnie – w 1997 i 1999 r. – w kategorii „PRODUCENT MUZYCZNY ROKU”.

Wraz z Cezarym Łasiczką utworzył dwie internetowe stacje radiowe: Woobie Doobie Radio i Radio Muzango. Razem także tworzyli audycje radiowe nadawane na antenach: Tok FM, Roxy FM i Radia Opole. Od czerwca do listopada 2007 pełnił funkcję dyrektora muzycznego w radiu Tok FM. Prowadził w Tok FM audycję muzyczną „Z niejednego pieca”.
Od lutego do maja 2009 zasiadał w loży komentatorskiej muzycznego programu "HIT GENERATOR", wraz z Edytą Jungowską i Zbigniewem Hołdysem. Program był emitowany na antenie TVP2.

Współpracował z największymi polskimi gwiazdami oraz światowymi sławami, takimi jak: ERIC MARIENTHAL, NATHAN EAST, SIMON PHILLIPS, TOMMY ALDRIDGE czy MICHAŁ URBANIAK, który powiedział kiedyś: „Zawsze gdy słyszę w Polsce jakąś ciekawą i dobrą muzykę, to potem okazuje się, że robił ją Wojtek Olszak”.

zobacz także:
http://olszak.pl/
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wojciech_Olszak

*******************************************************

RADEK OWCZARZ - perkusista, muzyk sesyjny. Obecnie członek zespołów EDYTY BAROSIEWICZ, PATRYCJI MARKOWSKIEJ, GITMYE ROBBISZ oraz RETRO FUNK. Od 2016 r. związany również z projektem JAN BO, którego liderem jest Jan Borysewicz.
Grał w zespołach KASI KOWALSKIEJ (2004-2010), PILICHOWSKI BAND (2005-2010), RENATY DĄBKOWSKIEJ (2002-2004), THE CRACKERS (1997-2002). Wykładowca na warsztatach muzycznych w Muzycznej Owczarni w Jaworkach.

W roku 2008 brał udział w nagraniu pierwszej w Polsce jazz-rockowej koncertowej płyty DVD – Electric Live at Art.Bem. 28 sierpnia 2010 grał w zespole Edyty Bartosiewicz na koncercie zapowiadającym powrót Edyty na scenę podczas Orange Warsaw Festival.

zobacz także:
http://www.polskirock.art.pl/radoslaw-owczarz,m5973,biografia.html
https://pl.wikipedia.org/wiki/Radosław_Owczarz

 


Protea Sp. z o.o.













 Regulamin i zgłoszenie
 







 












 Informacje i karta zgłoszenia








































9 Festiwal Muzykujących Przedszkolaków



V Festiwal Kameralnych Zespołów Akordeonowych









Koncert Chóru w Szkocji